Jump to content

JegerStine og er ny her på kammeret


JegerStineNo

Recommended Posts

Hei.

 

Jeg er ny her på kammeret. Førstegangsjeger i 2016 og førstegangs blogger i 2017. Sjekk gjerne siden min http://www.jegerstine.no . En blogg om veien fra teori til praksis som førstegangsjeger, så vel som annet spennende etter hvert. Jeg er jeger, friluftsentusiast, villmarking, ekspedisjonsjente og feltskytter. Kan virke som jeg kan finne felles interesseområder som flere her på kammeret. Bra forum! Gleder meg til å bli bedre kjent med både forum og brukere.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Så hyggelige tilbakemeldinger :D

 

Jeg sitter disse tider og venter på påkjørt hjortevilt for å kunne lage en video / bildereportasje av utvomming. Skulle noen ha noe kontakter på området så send meg gjerne PM.

Fellejakt på mink er også på planen. Dersom det er noen her med erfaring på området på øst- eller sørlandet, som kan tenke seg å være medvirkende til opplæringsartikkel på bloggen så rop ut. :D

Link to comment
Share on other sites

Ja, jeg er klar over det, men det er "håp" (ikke at jeg håper stakkars...) om mindre uheldige også. Skal til Vadsø i helgen for å fiske kongekrabbe samt på rypejakt. Hadde det vært sesong kunne jeg jo alltids funnet noen som skulle slakte rein før påske og vært med der, men det er dårlig med det nå. Kom gjerne med andre tips og råd for alternative løsninger. Dåg vil jeg gjerne det skal være hjortevilt og ikke storfe eller annet.

Link to comment
Share on other sites

Takk for svar og hjelp folkens! Jeg var så heldig å få telefon for litt siden, fra viltnemda der jeg hadde terreng i fjor. Fikk en påkjørt bukk. Han hadde tatt beinet i påkjørsel og hadde blitt avlivet av viltnemda etterpå. Han var hel på innsiden, så bortsett fra litt oppblåst pga tiden var det supert for tiltenkt formål. 

Nye innlegg på bloggen min forresten. 

Jeg er interessert i å vite hva folket tenkte og undret seg over helt i starten som ferske førstegangsjegere. Noen som husker noe spesielt?

Hvor lang tid tok det fra dere tok prøven til dere kom dere ut på jakt? 

Riktig god helg :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...