Jump to content

Redfield Avstandsmåler


Aannerud

Recommended Posts

Jakt og Friluft har tilbud på Redfield Raider 550 til 1500,- om dagen, er denne vert pengen? Tenker å bruke den på toppjakt og ellers finne seg noen punkter ved posteringsjakt. Avstander over 300 m er det igrunn ikke så kjempe farlig med..Men vil jo att den skal funke bra opp til den avstanden!

 

Noen som har prøvd?

 

 

mvh

Aannerud

Link to comment
Share on other sites

Jeg har en Redfieldmåler. Har ikke testet den så mye enda, men det virker som et greit kjøp. Den krever ei stødig hånd for å få måling på små mål, og optikken er ikke akkurat i toppklasse. Tallene er heller ikke opplyst, så måleren egner seg best på dagtid.

Måleren er veldig liten og lett. Faktisk så lett at jeg lurte på om det i det hele tatt var noe innmat i plastskallet da jeg pakket den ut av esken :lol:

 

Så skal du bruke den bare av og til, er det et kurant kjøp. Skal du bruke den mye, vil jeg nok anbefale deg å kjøpe noe bedre, f.eks. Leica.

Link to comment
Share on other sites

Har kjøpt den, ikke prøvd den på jakt enda men jeg syns den virker grei for mitt bruk.. Målte ei kirketårn kule på 286 m, å den er ikke så langt unna en orrfugl i størrelse så må si meg fornøyd med det! Det kan være litt vanskelig og sikte ordentlig med den på så mål men da holder jeg bare knappen inne så ser jeg jo greit når jeg får rett målepunkt..

 

Mvh

Aannerud

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Jeg har denne og etter litt bruk kan jeg være enig i ting som allerede er nevnt. Den krever lys bakgrunn for at du skal se målt avstand. Det virker også som det er en differranse på opptil +/- 2m. Jeg angrer ikke på kjøpet, men for den som er litt mer kresen enn meg så hadde jeg gått for noe litt bedre vil jeg tro.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...