Jump to content

glove grip til beretta 686E Sporting


ULFEN-686E

Recommended Posts

Hei,

 

Jeg gjorde samme vurdering som deg. Har selv ei 682 som jeg veide for og i mot å få laget stokk til. Det hele endte med at jeg nå har bestilt meg stokk. Hadde egentlig tenkt å ta steget til en DT10 eller DT11, men nå er jeg vant til 682´en og med en ny stokk og litt vedlikehold så holder den nok til mitt bruk noen år fremover.

 

Du klarer nesten ikke å slite ut en Beretta og dersom du skyter godt med 686´en, så kan man like gjerne kjøpe en god stokk til den. Verdien på børsa vil jo øke litt med ekstra stokk også.

 

Det hele handler egentlig om hvor mye du har tenkt å skyte, hvor godt du skyter med det geværet du har nå og hvor mye penger du er villig til å investere.

Man skyter ikke nødvendigvis bedre med en dyrere børse :-)

 

Lykke til med vurderingen :-)

Link to comment
Share on other sites

Hei igjen,

 

En 686 kan gå mange hundretusen skudd med rett vedlikehold. Mener å huske at de hadde en på Løvenskiold som hadde gått ca 500k. Dersom den blir slitt, så tar en børsemaker å bytter ut "ørene" som løper roterer på til et nummer større. Deretter byttes T-gaffelen til en litt større gaffel. Det er denne som låser løpet. Så strammer man opp skruene i forskjefte og vips, så har du en ny hagle igjen ... Koster bare en tusenlapp eller to. I tillegg kan man også bytte stift og utkasterfjærer lett.

 

Jeg kjøper min kolbe hos Ronny Torp. Han driver http://www.vaapenskjefte.no/

 

Jeg vurderte å dra til Esseviere i Italia, men det er noe med å reise til utlandet med våpen osv. Virket som det var enklere å kjøre til Ronny Torp. Stokkene er helt utrolig fine. Jeg må ut med ca 12000 kr for min. Koster ca samme om du skal reise til Italia, men som sagt, så er det nok mer praktisk å dra til Ronny.

 

De virket veldig flinke :-)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Jeg vil anbefale Sten Are Uglebakken fra alta. www.gunstock.no . Han har laga de fleste stokkene til skytterene i Skien jff. Utrolig håndverk og skytterene er ekstemt fornøyde! Jeg sitter nå mellom barken og veden selv, har en Beretta SP1 sporting. ikke den dyreste børsa. men er kvalitet tvers igjennom:) så ender nok med at jeg sender en bestilling:)

Link to comment
Share on other sites

Hei,

 

Jeg måtte opp til dem 2 ggr. Først gjorde de en grovtilpassing av cast on/off, høyde og lengde. Andre gangen fintilpasset dem stokken på høyde og cast off og de tilpasset håndgrepet. De skulle olje stokken nå, så nå har jeg snart gevær med god kolbe. De var veldig nøye og det ble utrolig bra. Tror aldri jeg har følt at en kolbe har passet meg så godt noe gang. Gleder meg til å prøve den :-)

Link to comment
Share on other sites

  • 11 months later...
  • 9 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...