Jump to content

Prosjekt .404 J


Kiwi

Recommended Posts

Har ei Husqvarna M98 type FN i 9,3x62 som jeg vurderer å gi en ny fremtid med .404 Jeffery pipe.

 

Den er knapt brukt, og var et tidligere samlervåpen helt til den fikk ødelagt litt på bakkappen og stokken.

Stålet er strøkent, og kassa er meget pen med hel side uten tommeutsparing eller bakspor for ladeklips, og heller ingen borrede hull i broene mv.

 

Jeg har foreløpig tekt å få meg en "working gun":

 

Stokk:

 

B&C Medalist synth stokk farge grå i starten - finere valnøtt på sikt....? Hva koster det egentlig å få tilpasset en valnøttstokk på mål nå om dagen? Tenker da komplett med rød Packmayer kappe og ibenholt på fortetuppen samt nederst på pistolgrepet, to rekylbolter som plugges med samme + bedding. Vi ser fort på 15-17 lapper for en slik stokk i pen kvalitet (3x), eller...?

Har sett noen av stokkene som Gujord har ordnet - disse virker veldig bra og har en fornuftig form mht rekyl mv?

 

Sikter:

 

Optikk eller ikke? Klarer ikke helt å bestemme meg - et kikkertsikte hadde gitt våpenet et mye større bruksområde.

Dessuten regner jeg med at synet vil forverre seg når 30åra er tilbakelagt..

På den annen side - kassa er "urørt"..... Da føles det rent for galt å starte å borre i den!!

 

Dersom det settes optisk sikte på den, så skal jeg også ha meg en skikkelig M70 sikring, og siktet skal sitte i Era-svingmontasje.

Type sikte: Z V 1,5-6x42? Vurderer også et Zeiss V 2,5-10x50 jeg allerede har liggende hjemme.. Jeg er også litt bortskjemt med stor forstørrelse når jeg skyter..

Det siste blir kanskje litt "overkill"?

1,5-6x42 fremstår som det mest naturlige valget.

 

Åpne sikter: Her er det kun enslig slakt V formet baksikte og perlekorn foran som gjelder - gjerne med flip up av typen elfenben(simitasjon) for "kveldsbruk".

Kvartskinne er pent, men dersom jeg går for 50mm så tror jeg at jeg dropper og bruker vanlig fot for skuret. Greit å spare på høyden som best man kan..

Hva tror dere om alternativene her?

 

Vet dere hvor man kan få tak i et slikt forsikte hvor man kan flippe opp et slikt større hvitt korn, samt felle kornbeskytteren ned fremover? Har sett det på noen rifler, men ikke klart å finne ut hvem som selger det?

 

Magasinløsning/mating:

 

Her tenker jeg å gå for det originale underbelaget fra Husqvarna - da tar vel rifla 3 patroner totalt. Det er vel i bunn og grunn tilstrekkelig til det aller meste. Dersom man ikke har løst utfordringen med tre slike patroner, rekker man det da med fire eller fem....? Alternativet er et dypere magasin, som tillater 5 stk. Ser ikke poenget i noen mellomting her.

Noen som har gjort det samme?

 

Det helt essensielle i et slikt våpen er funksjoneringen, og her er det ingen kompromisser.

 

Hvem børsemaker vil dere anbefale til en slik jobb?

 

Har tenkt på Vågland eller muligens Hansen. Hansen har vel laget slike før..?

 

Har dessverre ikke noe bildet av utgangspunktet, men tenker å legge ut det straks jeg får vært "hjemom" og tatt noen bilder.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er ikke helt stø i dette, men dersom du skal trumfe en 404 Rimless ned i en mauser snakker vi fort en del pæng. Dersom det er en 1640 kasse er muligens dette en small ring kasse, men dette er det andre som har mer greie på en meg. 640 kassen tror jeg er en standard large ring FN kasse. Om small ring kassen er den beste løsningen får andre svare på, men både large ring Tysk mauser og FN kasser er bygget om i bøtter og spann.

Link to comment
Share on other sites

Jo,Afrikabørsa til Svein Sollie var en ombygd Mauser med jaktdiopter.

Han skrev at det var en ganske stor jobb å få bygd den om til å passe 404 J.

Mener å huske at han anbefalte folk å heller gå for en Brno om andre skulle bygge seg en 404 med Mauserutdrager.

Ble visst dyrt å bygge om Mausern.

Men strøken børse :)

Link to comment
Share on other sites

Takk for gode råd!

 

Større kasse har vært vurdert, men forkastet ganske kjapt...

Holdt i den 2"-4"en av en CZ550 på Norsk Jakt, og ønsker ikke noe så klumpete..

 

En .404 i M98 er det nærmeste jeg kommer ei elefantrifle i hendig format, dessuten vil jeg kunne ta ladegrep raskt uten å måtte legge hodet bakover som med de riktig lange kassene.

 

Når det gjelder stokk så blir det et totrinnsprosjekt. Starter med en syntetstokk, så får vi se senere om jeg koster på meg en riktig fin stokk.

 

Dette er ei FN (Browning) kasse, Large ring, så den er rett og slett strøken til formålet :D

Link to comment
Share on other sites

Slik jeg skjønte det på Sollie så måtte børsemaker ta ut i bakkant av låskassa for å få lengde nok til å svelge 404n.

Så etter det jeg husker så anbefalte han å velge børsemaker med omhu :)

Børsa til Sollien er avbildet i flere av hans bøker og står litt om den i Jakt for alle pengene og Ikke bare trofeèr :)

Link to comment
Share on other sites

Må vel innrømme at inspirasjonen kom derfra, samt det faktum at omtrent alle .404 i gamle dager ble bygd på std Large ring M98.

 

Hva tenker herrene om kikkertsikte til den - har tenkt på 1,5-6x42, men et 2,5-10x50 fungerer kanskje det også?

Er redd en 50mm kommer for høyt til å være praktisk når man også skal være i stand til å komme ned på de åpne siktene...?

Må innrømme at 10x på topp frister mer enn 6x!

Link to comment
Share on other sites

Kiwi skrev:

elefantrifle
og
10x på topp frister mer enn 6x

Dersom du trenger 10x for å skyte Dumbo så kan du vel vurdere å gå/kjøre litt nærmere :wink:

 

Mer seriøst, det fins også 2.5-10x42 - og det fins kikkerter med 30/32mm objektivdiameter.

 

når man også skal være i stand til å komme ned på de åpne siktene...?

Jeg har enda ikke sett ei rifle med ei fornuftig løsning på å kunne bruke de åpne siktene med kikkerten på - det er dårlige kompromisser på det beste, på det verste er det bare dustete . med "see-thru" ringer osv.. Må du ha begge deler så ha kikkerten i hurtigmontasjer, sving, hake, wtf. Da kan du velge, enten på forhånd, eller når kikkerten streiker.

 

Skal du ha begge deler samtidig - huff!

 

K

Link to comment
Share on other sites

Så en customrifle med hakemontasje der man kunne ta av kikkerten og bare sette på ett ghost ring i bakre feste.

En 404 har vel kulebane som en sau som hopper over ett gjerde i forhold til de kalibrene man bruker 10x kikkert på vel?

(Bare spør :oops: )

Link to comment
Share on other sites

Jeg har en M98 , VZ kasse i .404 med 5 skudds magasin i, den er tatt ut i bakkant for patronen skal passe i våpnet , og har QRW baser og ringer på den . Eneste jeg skulle ønske bygger av den hadde satt på var V og perle sikte , men stolpe siktet på den er bra som det er til jeg får satt på noe annet og ny pipe den dagen også.

 

Kikkerten er Leupold 1-4x , skulle jeg hatt en annen en , en 1.5-6x eller en 2-7x med lys dott i .

 

Tonheim lagdde 300 grain PBP kuler tidligere og de var veldig gode . Jeffery fra gammelt av lagde noen 300 grain også som tillegg til 400 grain ladningene sine, men den hadde en myk spiss for hurti ekspansjon og det var noen tilfeller der folk brukte den lette kula feil .

 

Woodleigh har noen 350 grain kuler også, ikke prøvd de , men de er bra. Det er endel andre også, bare å leite etter de og prøve . Jeg liker .404 veldig godt og den blir aldri solgt.

Link to comment
Share on other sites

Hehe, litt selvmotsigende var det kanskje?

 

Jeg ser for meg at en tuskless/PAC er realistisk innenfor min rekkevidde. På en slik tur kan det fort bli aktuelt å prøve seg på en eller annen variant av antilope i tillegg. Til slikt er det kjekt med litt forstørrelse.

 

Her hjemme så ønsker jeg også å kunne bruke den på hjortevilt, mest elg, og da er jeg fristet av 10x på topp. Har skjemt meg kav bort med høy forstørrelse. 4-5x føles veldig lite om dagen..

 

Når der gjelder montasje så misforstår du M67, jeg akter å ha en så lav montering som mulig... Men det vil uansett være forskjell mellom siktelinjen for åpne sikter og kikkertsikte. Jeg leter imidlertid etter en løsning der jeg får den minst mulig.

 

Ad objektivdiameter: jeg ønsker ikke 2,5x42 som laveste alternativ , da mister man mye synsfelt sammenlignet med 2,5x50. På ei slik børse betyr synsfelt mye.

 

Så langt så heller jeg mot 1,5-6x42 pga utseende og lavest mulig siktelinje med kvartskinne.

Går jeg for 50mm så ryker kvartskinna.

 

Type montasje blir enten en Era sving eller en Talley. Får se hva det ender med. Talley er veldig klassisk og er avtakbar, om enn litt mer tungvint.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har nok fått litt hakk i plata når det gjelder .404 Jeffery :oops:

 

Det lages også en mellomting mellom 10,75x68 og .404 J basert på nedkorting av sistnevntes hylse, med gode hatigheter med moderne krutt.

 

MEN - jeg ønsker atr det blir ei klassisk rifle, og da hører en klassisk patron med.

 

Et alternativ tidligere i prosessen var .425WR. Haken der er funksjoneringen - jeg tror det er lettere å få ei .404 perfekt. Dessuten er det bittelitt lettere å få tak i kuler og hylser..

Link to comment
Share on other sites

Ser for meg at dette blir jævlig kostbart . Du må vel ha nytt underbeslag også og da løper pengene fort . Jeg har en gammel Brno Zkk 600 som Ragnar Hansen bytta kaliber på , fra 9,3x62 til 375 Dakota . Den mater alt av kuler jeg har testa så langt . At en Jeffery vil mate er jeg ikke i tvil om . Alt koker vel ned til om det er verdt pengene som må til :roll:

Link to comment
Share on other sites

Noen tanker rundt stokk:

 

11c71fm.jpg

 

Denne formen har jeg sansen for. Her ser man også Talley montasje med tilhørende jaktdiopter.

Har ikke helt sansen for forsiktet på denne, vil mye heller dra det omsluttende løpsbådnet og kornfoten lenger inn på løpet, og ha en løsning der kornbeskytteren tippes forover og bli liggende an mot pipa når det ikke er behov for det (når det skumrer).

 

o3e48.jpg

Her en stokk med mer klassisk pistolgrepsavslutning.

 

Ser uansett for meg engelsk rundet kinnbakke på baksida.

 

Kornfot a-la dette er det jeg er ute etter (kopiert fra Pripyat):

 

"Oppkjøringa" kunen gjerne vært litt mindre "rund" etter min smak

 

CH4sWh.jpg

96xvuh.jpg

1PwL1h.jpg

BPJHWh.jpg

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

J&F har RWS ammo til ca 50 kr snuta i .404 . Langt under Norma sine priser hvis en ikke får lada opp et antall før en tur . 400 grs, 2350 fps i den, Woodleigh kuler .

 

 

404Jeffery962.jpg

Et bilde av to klassikere. Hesten ( .450 NE ) og .404en

 

 

404Jeffery963.jpg

 

 

 

Gamle bilder, ikke tatt andre på lenge nå .

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Større kasse har vært vurdert, men forkastet ganske kjapt...

Holdt i den 2"-4"en av en CZ550 på Norsk Jakt, og ønsker ikke noe så klumpete..

/quote]

 

Ang 2"-4" av en CZ550......... kremt kremt.... Min 602 føles bestemt ikke som noen 2"-4" etter at den fikk ny stokk, som jo du også skal ha! Mindre arbeid med stor kasse, mer robust er den også, men du har jo en kasse liggende så jeg skal ikke gnåle mer om det. Godt å høre at du planlegger å drite i den plastikken og heller gå for flott trestokk med en gang!! Bare ikke sett på en stor kikkert da, slike børser kler ikke det...... En liten Leupold eller lignende er helt strøkent. Du trenger vel strengt tatt ikke noen 10X hverken etter Babar eller Helge elg. (Du som er så glad i up close and personal hunting) :mrgreen:

 

Blir moro å se den når du får den ferdig!

Link to comment
Share on other sites

Sammenlignet med prisen på et elefantløyve blir prisen på børsa og ammoen helt greie:-)

 

Jeg sier gå for det! Gi f.. i dyr og fin stokk i første omgang, bruk penegen på å stålet skikkelig med en gang og bedd det inn i en OK laminatstokk. Ikke en krone spart på det men en får fordelt kostnaden over litt tid (eller oppdager at dette var ikke noe gøy og har dermed begrenset tapet litt når børsa selges på finn.no)

Link to comment
Share on other sites

Stålarbeidet blir første prioritet - ingen tvil om det!

 

Det må bli en slik kornfot løsning som i bildene.. Perlekorn er det jeg ønsker der, og ikke stolpe.

 

Baksikte har jeg ikke helt bestemt meg for enda, men enten en vanlig fot for ett stående slakt V skur eller jaktdiopter i bakre klakken på kikkertmontasjen.

Dersom dette er lite nok til å få plass i et hulrom i stokken, eller kan sitte montert likt med kikkertsiktet på hadde det vært veldig fint..

 

Stokkmagasin til formålet har jeg tenkt på, men er redd det ødelegger balansen i våpenet, vil ha mest mulig vekt mellom hendene! Hadde en Merkel .470, og mitt store argument mot den var balansen. Den var litt "tungrodd" sammenlignet med bedre balanserte dobbeltrifler.

 

I forhold til dette med lang kontra kort kasse så søker jeg ei så smekker rifle som mulig, og jeg ønsker å kunne ta kjappe ladegrep uten å stifte bekjentskap med bolten i ansiktet (om jeg skulle bli vel ivrig i ildgivningen på skytebanen).. Mulig dette er overdrevet, men jeg har rett og slett sansen for å holde meg på M98 lengde i låskassen. Det vil koste litt ekstra, javel, men det får jeg bare prøve å fordøye.. Fikk egentlig donorbørsa uforskammet billig, så det blir vel verdt det, enn så lenge i alle fall.

 

Får man tilpasset en stokk 100% så er dette et våpen som må følge en resten av livet. Da er ikke www.finn.no noe alternativ siden slike våpen faller vanvittig i verdi i annenhåndsmarekdet...

 

Skrittet er tatt når det gjelder kikkertsikte - blir en enkel med optisk god 1,5-6x42 med ret 4! Det blir penest, og som M67 så omtenksomt antyder så bør 6x holde både til elefanten og elgen.

Link to comment
Share on other sites

Jeg ble også litt småfornærmet når du kalte CZ 602/550 for 2`4"..... :roll:

 

Jeg har en 602 i .375H&H som jeg bare liker bedre og bedre.....dønn solid...rett vekt for kaliber topp afrikasikter osv...

 

Dette er vel blant de mest brukte riflene i Afrika.....funker bra på elg her hjemme også.. :mrgreen:

 

Disse børsene er uslitelige...trenger bare litt TLC med slipestift og bryne så mater de som en drøm...

 

En 602 kasse er kanskje et bedre utgangspkt. for et .404 Jeffery prosjekt..?

 

Eller bygge en .416 Rigby i stedet.. :mrgreen: ?

Link to comment
Share on other sites

@ Kammerherren og Pondoro: Jeg skal dra meg inn igjen, litt, når det gjelder CZ/Brno kassene... :wink:

 

Man kan få fine rifler av de også, nå er det vel stort sett stokken som gir denne 2"-4" effekten.. Den jeg holdt i nede på Norsk Jakt ga meg denne følelsen, den var rett og slett tungrodd. Nå kan det jo hende det dukker opp et bilde av Kammerherrens .375 her, så får man se ei relativt pen 602 i ny skrud.

 

Har selv hatt ei CZ550 i .416 tidligere. Likte ikke det krappe fallet på stokken, for den ga meg en skikkelig kilevink oppunder kinnbenet hver gang jeg trakk av... Rekylen var skarp, men til å leve med hadde stokken vært rettere.. Selv synes jeg nok den var litt "diger" å håndtere i forhold til en M98. Solid, ja, men ikke videre smekker. Beklager karer, jeg har fått M98 syken...

Link to comment
Share on other sites

Aha...så du er kurert for Mannlicher Schønauer syken nå da... :mrgreen: ?!

 

 

Jeg kom vel frem til at jeg dekker M-S behovet med min K95 - mangler imidlertid noe grovt i våpenskapet. Abstinensen etter det ble litt for sterk.. :oops:

 

Du vurderer fortsatt å selge din S-M?

Link to comment
Share on other sites

Jeg vet så akkurat hvordan det føles da en Jeffery .450/400 3" med haner ble solgt fra Beveren, bokstabelig talt foran nesa på meg. Var i New Zealand akkurat da, og var for treg med å si at jeg skulle ha den. Er en på kammeret her som har den, og håper han setter pris på den!

 

Sjansen for å komme over en slik handel en gang til er lik null - så da blir det .404 på bolt i stedet. Litt mer anvendelig tror jeg kanskje den blir også.

 

Dersom det dukker opp en pen M-S med doble avtrekkere, rullemagasin i stål, kal 6,5x54MS, som ikke er borret i kassa, og er fri for rust, så handler jeg tvert! Da får min Blaser K95 reisepass til fordel for den.

Link to comment
Share on other sites

Hei!

 

Jeg har en zkk 602 under bygging hos Vågsland, skal bli en 404J i klassisk engelsk stil. Absolutt ingen 2x4 :)

Rigby brukte jo disse kassene en stund, syns det blir meget smekkert uten å måtte bruke alt for mye penger på ombygging av kasse og nytt underbeslag.

Min 602 levde noen år som 460 Guns&Ammo, men 500grs kule i 2370 fps ble i meste laget for min del.

Et realistisk mål for meg er en bøffel, og da er vel en 400grs .423 kule i 2250 fps passelig?

 

Mulig børsa leveres nå på ettervinteren, skal evt legge ut noen bilder. Fikk tak i en passende bit valnøtt fra Dressels i USA.

Fin valnøtt er kostbart nå om dagen. På et slikt bygg er styrke også nødvendig, så det ble et kompromiss.

 

M

Link to comment
Share on other sites

Helt enig Mullins, de engelske børsene er vanvittig overpriset, burde være en nyprodusert magnum mauser kasse "with all the bells & whistles" som basis, f.eks. fra Prechtl..

 

En boltrifle i .375H&H fra Purdey koster DKK 375.000,- :roll: da er det iallefall en slik (egenprodusert?) kasse i våpenet..

Link to comment
Share on other sites

Jeg har vært igjennom et tilsvarende prosjekt, men forenklet det noe med å gå for 458 win mag.

 

Kassa du har er jo et supert utgangspunkt og lar du en av de nevnte børsemakerne ta hånd om den vil du garantert få et bra resultat.

 

Jeg vil imidlertid anbefale deg å gå for et nytt underbeslag, først og fremst pga. bedre / sikrere funksjonering. For såpass store patroner som 404 J er det fornuftig med utvidet plass spesiellt i bredden. Med originalmagasinet blir patronene liggende litt for mye oppå hverandre og du risikerer at alle patronene kommer sprettende opp av magasinet ved ladegrep.

 

Jeg kjøpte et underbeslag fra: http://www.customgunandrifle.com/index. ... &Itemid=33" target="_blank" target="_blank til et annet prosjekt og det var ingen problem med å få sendt et til Norge.

 

Det ser vel ut som om du allerede har bestemt deg for å montere kikkert (vegringen mot å borre i kassa stakk ikke så dypt nei :lol: ), men begrenser du skuddavstanden til opp mot 100 meter fungerer jo åpne sikter godt nok i massevis til større vilt.

 

Vil til slutt komme med et lite tips ang. plassering av sikteskuret. Mange er montert alt for nærme låskassa synes jeg og dette skaper problemer når alderssynet kommer. Skuret kan med fordel plasseres 16 - 17 cm foran låskassa. Det gjør det lettere å fokusere og den litt kortere siktelinja har mindre å si for presisjonen.

 

Legger med noen bilder av Afrikarifla mi som gleder seg til snart å komme tilbake til bushen igjen :D

 

 

normal_IMG_0138_rezize.JPG

 

normal_IMG_0142_rezize.JPG

 

normal_IMG_0144_%28Small%29.JPG

 

normal_IMG_0146_rezize.JPG

 

normal_IMG_0147_%28Small%29.JPG

 

normal_IMG_0149_rezize.JPG

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Nå er M70 sikringen kjøpt inn - venter bare på å få den i posten :D

 

P1030182_zps45a15a44.jpg

 

Det store spørsmålet mitt nå blir hvilken type montasje...:

 

Era G9 eller Leupold QR..? Den siste blir smekrere, vesentlig lavere, men også noe jeg ser på som litt "rakkel". Er det egentlig noen grunn til å synes det?

 

Har også vurdert å få tak på en Talley montasje, men den blir vel høyst sannsynlig like høy som Eraen, og da er det liten tvil om hva jeg bør gå for.

 

Alle montasjene krevere noe tilpassing av børsemaker, og da jevnes prisen noe ut.

Link to comment
Share on other sites

Når det gjelder kikkertsikte, ser det ut som om Nikon Monarc seiler opp som en "Dark Horse" hos Michel 458, en av de med absolutt tonnevis av erfaring med grove rifler på Accurate Reloading.

http://forums.accuratereloading.com/eve ... 9931035381" target="_blank"

 

Forøvrig spennende tråd som følges med stor interesse.

Min egen erfaring med Leupold QR montasjer begrenser seg til noen hundre skudd med en M70 Safari Classic i 375 HH&H, uten problemer av noe slag.

Enkelte hevder imidlertid at QRW varianten er mere solid...

Link to comment
Share on other sites

Du vil bruke børsa både med kikkert og åpne sikter, da må montasjen være så lav som mulig. Og du må ha en lav hevarm for ikke å ta oppi okularet på kikkerten. Da må du være streng med børsemakeren, det er ikke alle som anstrenger seg nok med hevarmens utforming til at den blir så lav som den kan bli. Studer gjerne en Winchester mod 70, de er bra på dette.

Link to comment
Share on other sites

For å få plass til så store patroner som 404 må man nesten få et egnet magasin til rifla. Bredden i et std magasin gjør funksjoneringen usikker. Det leveres underbeslag i rett bredde(og lengde) til M98, men de koster.

For et slikt prosjekt som du ser på så er det lurt å vurdere å få frest baser til et montasjesystem du tror er bra. Jeg gjorde dette på en rifle en gang. Børsemakeren tilpasset et par baser som han freste spor for et sett ringer med 19mm svalehalespor, samme som for CZ 550/ZKK 602. Personlig vil jeg ikke ha noe tysk svingmontasje, de blir for høye.(Har tyskere aversjon mot å bøye nakken?)

Jeg har brukt Leupold QRW en stund, men nå prøver jeg Leupold QR på min splitter nye M70 Safari Express i 375 H&H.

Leupold lager sikter i 2-7x i forskjellige grader. På den nye 375en står det en European i 2-7x33. Dette er et utmerket alternativ som kan monteres lavere enn x42 objektiv. Jeg tror dette formatet finnes som 1" sikte i VX-II og VX-III og de jeg har sett er lengre enn min European, noe som trengs på M98 kasser hvis en ikke vil bruke extension baser eller ringer

M.h.t. åpne sikter; ved å bruke en rett stokk med høy kolbekam, kan man få problemer med å bruke åpne sikter hvis de ikke er høye nok. I dag lages det åpne sikter som er høye nok til å nå over kikkertbasene på låskassen, se bare på Sauer, Mauser m.fl.

Noen nevnte å montere åpne sikter langt frem på løpet, det gjør det også lettere å montere kikkertsiktet lavere hvis det ikke må stå over siktene. Ved å skyve de åpne siktene fremover vil man kunne montere kikkertsiktet langt nok frem til å overleve skyting med grove kalibre uten avslørende merker i pannen. Ved lave forstørrelser er siktene synlige i kikkerten, men det kan man trene seg til å overse.

Lykke til med prosjektet, jeg har lest nevnte artikkel fra Svein Sollie om hans 404 utallige ganger, han sto ikke noe tilbake for de beste skribentene vi ellers leste på den tiden.

Ellers så har jeg kjøpt løp i .416" og brotsj i 416 Ruger bare for å prøve det, tviler på at jeg bruker det kaliberet i Afrika, nå som jeg har både M70 i 375 og CZ 550 i 458(snart Lott).

Link to comment
Share on other sites

Jeg ble oppildnet av den presentasjonen til Dorleac om ombygging av Brno 602..

 

Dette har i dag resultert i besøk hos Vaagsland og full ombygging av min 602 i .375H&H..

 

Den blir ganske lik den til Dorleac.....men går for kvartskinne og shadowline kinnstykke..og M70 sikring...

 

Vi fant en riktig pen bit med tyrkisk valnøtt, med pene tegninger..og god tyngde..

 

Det blir skinntrukket kolbekappe også.. :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...