Jump to content

Kom 1. april tidlig i år?


Podle

Recommended Posts

Førstkommende søndag skal Wim Freudenborg overbevise resten av Slettås og Trysils befolkning om at disse geitene er dyktige jegere.

 

Førstkommende søndag er.... trommevirvel.... første april.

 

Men de skal ha for ideen likevel :D

 

 

edit: leste ikke posten over før submit, men det får gå.

Link to comment
Share on other sites

Hm, de fungerer kanskje ikke optimalt som halsende, men burde jo duge som vaktgeit.

Om ikke horna er skremmende nok, vil vel antagelig en innbruddstyv prioritere å få bestilt time hos optiker og sykolog.

Hvordan er prisen for å ta med geit på offentlig transport?

Fungerer geit med kløv?, og hvordan er de som trekkgeit? Her er det åpenbare fordeler for de heftigste vinterekspedisjoner. Geit må jo være mye bedre nødproviant en hund!

 

 

 

:wink:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har jo noen geiter stående ubrukt så kansje jeg skulle prøve dette,,,,, eller kansje ikke :D:D

Jeg er ikke i tvil om at de er ganske smarte, man kan nesten se på dem at det foregår et eller annet oppe i skallen på dem til tider. Ser ut for å ha en helt annen tankevirksomhet enn sau f,eks. (har sau også)

Men at dette skulle funke,, nja ,, skeptisk....... Heller nok til søndagens dato som diagnose jeg også.

 

Aversjonsdressur mot sau hadde i såfall vært nødvendig for ihvertfall mine geiter, de liker absolutt ikke sauene.

Link to comment
Share on other sites

Det som er største grunnen til at jeg er sikker på at det er spøk er først og fremst dette:

 

Jeg har søkt, og fått tillatelse av naturverndepartementet til å jakte fugl for en dag utenom sesongen, forteller jegeren.

 

At Miljøverndepartementet skulle gi tillatelse til fuglejakt utenforsessongen for demonstrasjonsformål er bare for utrolig til at jeg klarer å tro på det.

 

mvh

Oddvar

Link to comment
Share on other sites

Er nok en forberedelse til 1. april det her! :lol:

 

Det høres litt for utrolig ut til å være sant.

 

Ellers hadde det sikkert vært interessant å se en velmøblert bærumsing med sans for "nyskapninger", som man foventer har en setter i bagasjerommet, slippe ut en geit fra BMW X5'en sin på rypefjellet! Stående fuglegeit! :lol:

Link to comment
Share on other sites

Tror du sliter med lovlig skulderhøyde :lol:

 

Forøvrig synes jeg hele affæren vitner om talentløse journalister. Først journlisten som skriver den opprinnelige saken. Men det verste er alle "journalistene" som skriver om saken uten i det hele tatt å sjekke opp noe selv :roll:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...