Jump to content

Gis bort: Krag Jørgensen


Recommended Posts

Hei! :D

 

Jeg gir bort en Krag-Jørgensen fra 1903 til den som måtte ønske seg en slik til et ombyggingsprosjekt.

 

Kasse og sluttstykke er i fin stand og er blånert opp en gang på 80-tallet slik at man slipper den kostnaden også.

 

Kaliber er selvsagt 6,5x55 men løpet er i ukjent stand.

 

Oppdatert: Betingelsene er altså at det må være til et prosjekt og at det prosjektet selvsagt må dokumenteres her på Kammeret. Ellers må mottaker bekoste transport av rifla, evt hente i Oslo/Elverum. :D

 

 

normal_kragen.JPG

 

normal_sluttstykke1.JPG

 

normal_hanen.JPG

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Har ikke søknad liggende, men tar gjerne imot denne. Er 20 år, flittig revejeger på vinteren og ryper på høsten, men har ikke grovrifle. Jeg er også svært interessert i å ha et "billig" prosjektvåpen jeg kan jobbe med på kveldstid, både for å bygge erfaring og for å få en god bruksbørse. Skal sende inn en søknad så fort som mulig, og krysse fingrene :)

Kudos til deg som gjør dette, flott prosjekt :clap:

Link to comment
Share on other sites

Da har komiteen (jeg) bestemt seg for hvem som får Kragen. Beslutningen ble gjort på grunnlag av svært subjektive vurderinger av hva som kunne være morsomt å se den bli brukt til. 8)

 

Finale-heatet sto mellom "Karbon-Krag" og "Dynamisk-Krag". Begge er spennende prosjekter og kunne med fordel ha blitt slått sammen.

 

Vinneren ble Ranger#44 med "Karbon-Krag". Tillaging av karbonfiberskjefte for Kragen blir veldig spennende å følge. :D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...