Jump to content

Forslag til forbedring


TBO

Recommended Posts

Til min store overraskelse så oppdaget jeg i dag at sluttstykket var nedlagt, og det ser ut som denne siden kommer til å ta over der det slapp. Mitt førsteinntrykk var at temaet på denne siden var veldig slitsomt. Forslag til forbedring følger;

 

- På hovedsiden hvor foraet er delt opp i forskjellige kategorier, bør linjen som definerer hver kategori utheves på en eller annen måte. Sånn som det er nå så forsvinner den i bakgrunnen, og gjør forsiden mer uoversiktelig for en førstegangsbruker.

 

- Etter min mening bør bakgrunnen ha en farge. Nå så skifter den fra en mørkere tone på venstre side mot en lysere tone på høyre. På forsiden er det forsåvidt greit som det er nå, men det er mer behagelig å lese på den lyse delen av bakgrunnen enn den mørke. Inne på avdelingene hvor man poster er det noe helt annet. Annenhver linje utheves med en bakgrunnsfarge som er alt for mørk. Når jeg leser innlegg så kjenner jeg at jeg anstrenger meg helt til jeg kommer på midten av siden hvor tonen er klart lysere, og øynene kan hvile.

 

- Som en annen har sagt tidligere, så bør profilen til forfatteren stå på venstre side. Først og fremst fordi vi leser fra venstre side mot høyre, men også fordi dette er "normen".

 

- Ikonene bør gjøres noe med. Jeg mener at de svarte dokumentmappene er alt for fremtredende, i alle fall når den eneste funksjonen de har er å fortelle meg at det ikke er noen nye innlegg. Kanskje minske dem litt, og skille dem fra emnelinjen? Etter min mening burde dere friske opp foraet litt med ikonene. Få inn litt andre farger enn svart, grått og hvitt.

Link to comment
Share on other sites

Å skifte tema til subsilver2 var noe av det første jeg gjorde, men etter at jeg fikk vite at siden kommer til å oppdateres rundt det som er hovedtemaet, synes jeg det er bedre å bli vandt til det med en gang.

 

Jeg får omformulere det punktet som var uklart; Ved siden av hver eneste post på høyre side, er det grunnleggende informasjon om den som har postet. Normalt sett så er denne kolonnen på venstre side. Dette er praktisk fordi vi leser fra venstre mot høyre, noe som gjør at denne grunnleggende informasjonen er det første som man ser. Jeg mente derfor at denne kolonnen burde være på venstre side her inne også, men etterhvert som jeg leste noen tråder, la jeg merke til at det er lettere å holde fokus på det som er viktig, nemlig teksten, når kolonnen står på høyre side. Jeg har derfor endret mening, og synes oppsettet er flott.

 

Det ser forresten ut som bakgrunnsfargen er tonet ned. Det er mye bedre å lese i dag.

Link to comment
Share on other sites

Sånt, da skal det være tydelig markert forskjell på lest og ulest. Følger med bilder i temaene som indikerer dette, men jeg vurderer å ta bort ikonet for emner som er lest for å gjøre skillet ENDA tydeligere. Ser det litt an.

 

Håper det hjalp :-)

Link to comment
Share on other sites

Sånt, da skal det være tydelig markert forskjell på lest og ulest. Følger med bilder i temaene som indikerer dette, men jeg vurderer å ta bort ikonet for emner som er lest for å gjøre skillet ENDA tydeligere. Ser det litt an.

 

Håper det hjalp :-)

 

Nå begynner dette å smake fugl :D Glimrende Nilsen. :D

Link to comment
Share on other sites

Yepp de små detaljer var svært positive for "lesefølelsen". Positiv forumteknikker også! :D

Har selv arbeidet mye med webdesign og vet hvor hjerteskjærende konstuktive forslag kan føles når en tror at sida er perfekt :roll::wink:

 

Litt OT, min opera 8.50 beta II klarer ikke å logge på, blir kastet til innloggingssiden. Feilen oppstod i går...

Link to comment
Share on other sites

Aha. Jeg la merke til ikonene i dag tidlig og trodde at de alltid har vært der, men at jeg har vært for sløv til å se det før nå. :D

Kjempe. Nå slipper jeg å klikke inn på tråder kun for å sjekke om det har kommet noen nye innlegg.

 

edit:

H.Nilsen: For min del kan du gjerne fjerne ikonene på leste tråder slik at skillet blir tydeligere.

Link to comment
Share on other sites

Til informasjon: FireFox klarer ikke skille mellom leste og uleste emner, iallefall ikke som jeg klarer se............

 

EDIT: Nå virker det tydeligvis, TOPP!! Dette er en savnet funskjon her i gården.

 

Topp at siden endres til det bedre etterhvert, liker at man hører på brukerne og ikke er altfor bombastiske :D

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes det fungerer fint som det er nå jeg da :) Hvis man fjerner ikonet etter at man har lest tråden, tror jeg det vil virke mer rotete, når noen tråder har rute, mens andre ikke. Sånn som det fungerer nå er det oversiktelig, og behagelig å se på...

Det var nå bare min lille tanke det da :P

 

-Pedern

Link to comment
Share on other sites

Fint dere liker det.

 

Har noen bugs fortsatt:

- Egne tråder hvor ditt svar er siste innlegg i tråden vil alltid stå som ulest. Skal fikses.

- Dersom en velger å 'Marker alle emner som lest', så blir alle ulest på siden... Sånt kan det jo ikke være.

 

Forøvrig:

- Når en trykker på Back-knappen så vil den naturligvis ikke være oppdatert

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...