Jump to content

Mål for 2008?


jaktlykke

Recommended Posts

Har folket noen målsetning for seg selv og bikkja i 2008? Selv har jeg gjort meg noen tanker om hva jeg skal finne på i 2008...

 

Mål for Amigo:

:arrow: Prøve på svensk viltsporchampionat.

:arrow: Mulig også et finsk (men det er nokså urealistisk så rare regler de har :shock: ).

:arrow: Kvalifisere oss til NM blodspor.

:arrow: Mulig dra til Danmark på jakt etter dansk utstillingschampionat.

 

Eget mål:

:arrow: Fullføre utdanningen som ettersøksdommer.

:arrow: Trene jevnt på blodspor.

Link to comment
Share on other sites

For Rondo (NEG)sin del må jeg jobbe/forske med fôr osv. for å hjelpe han med de stygge fettkulene. Antagelig åpnes det nye året, eller avsluttes det gamle med en vellykket operasjon. Han brukes ikke lenger noe særlig til jakt, men han skal ha det bra og godt, og få kunne være mye løst ute.

 

Keira og Kajsa trenger begge sosialisering med andre hunder, og kanskje litt veiledning, som på et dressurkurs.

 

Jeg vil trene med oppførsel i ring, samt at vi skal mye til skogs.

I løpet av året må vi vel stille på noe utstillinger/valpeshow. Jakte må vi også, kanskje jaktprøver også? Vi får ta det litt som det kommer=)

 

For min del blir det det å komme seg ut, jeg skal ta tak i. Ikke være så forbanna bekymra hver gang de er ute av synsfeltet mitt.. ;)

Ellers så blir det vel det å bli en litt mer stabil hagleskytter, slik at jeg kanskje treffer denna haran tell slutt ;) Blir et spennende år, med mye utfordringer læll, sjøl om jeg må ta dem litt som dem kommer!

Link to comment
Share on other sites

Vi skal fortsette apporttrening med Uma.

Hun er allerede en habil apportør, som har apportert rype der andre hunder gir opp og apportert hare på størrelse med seg selv. Målet blir å holde interessen hennes vedlike og videreutvikle egenskapene.

 

Videre skal Uma trenes ift ro i oppflukt.

Dette blir gjort delvis gjennom apporttrening også, men målet er å gjennomføre et kurs ved Dylta Bruk - meget fra senter for å oppnå ønskede resultater.

 

Ellers er målet å være mest mulig i skogen med begge vorsethene og holde formen vedlike både hos to - og firebeinte.

Link to comment
Share on other sites

Hvissomatte, dersomatte;

 

-hvis Alma kommer godt i gang neste sesong, så skal hun prøves på jaktprøve (Drev).

 

-Jämthund står i fare for å bli anskaffet hvis jeg finner den rette. Bikkjebinger skal først stå ferdige også.

 

-kanskje vi reiser på ei sporprøve eller to, jenta mi og jeg! :wink:

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Først må valpen i hus..... :roll::mrgreen:

 

Men, når den kommer blir det fullfart.

Valpe/dressur/sosialiserings kurs.

Blodsportrening

Valpe show og utstillinger....

Skogstillvenning

 

Bella:

Blodspor.....med prøve håper jeg....

Mer preging på Gaupe

Elg trening, særs på å slippe fesksporet til rett tid for å lokalisere elg på overvær.....

Link to comment
Share on other sites

Mine mål for dette året er at både jeg og jämthundene mine skal være i enda bedre form når jakta starter . Det har de fortjent!

Skyte enda mere stående med "lang arm" før jakta.

 

Ellers er det store målet at jämttispa mi skal klare todagersprøva som løshund for dermed å hale i land Jaktchampionatet!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 6 months later...

Nå er vi snart i desember folkens... hvordan står det til med målsettingene deres? Ble de gjennomført?

 

Mål for Amigo:

:arrow: Prøve på svensk viltsporchampionat. I boks

 

:arrow: Mulig også et finsk (men det er nokså urealistisk så rare regler de har :shock: ). Ikke gjennomført

 

:arrow: Kvalifisere oss til NM blodspor. Ja kvalifisert, men gamle HP-er telte med og da ramla vi av lasset

 

:arrow: Mulig dra til Danmark på jakt etter dansk utstillingschampionat. Ikke klart

 

 

Eget mål:

:arrow: Fullføre utdanningen som ettersøksdommer. I boks

 

:arrow: Trene jevnt på blodspor. I boks - har trent jevnt i hele år samt gått en del sporkonkurranser

Link to comment
Share on other sites

Hvissomatte, dersomatte;

 

-hvis Alma kommer godt i gang neste sesong, så skal hun prøves på jaktprøve (Drev).Failed! Grunnet sykdom. Bihulebetennelse på bikkja.

 

-Jämthund står i fare for å bli anskaffet hvis jeg finner den rette. Bikkjebinger skal først stå ferdige også. Ikke sluttført!

 

-kanskje vi reiser på ei sporprøve eller to, jenta mi og jeg! :wink:NOPE!!!

 

Ja, dette var jo oppløftende å se tilbake på........ 8)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Delmål 2008/2009

voksen Elgokse - check

Grevling i los - check

Skogsfugl - check (orrhøne)

gås - check

rype - faktisk ikke

tiur - som vanlig NOPE!

rev - nope, men nesten!

Rådyr - har siktet på men ikke skutt

 

Hovedmål 2008/2009

 

Skyte hare for pubertal dunkerhanne - Det MÅ snart skje!

Link to comment
Share on other sites

Store målet mitt var egentlig èn elg og èn tiur i løpet av sesongen. Ble ingen elg dessverre, og har ikke hatt èn eneste skuddsjanse på tiur enda. Begynner å bli litt frustrerende, men nå som snøen kommer og de begynner å beite i furuene har jeg større forhåpninger. Skogsfuglmiddagen første juledag er likevel reddet, med tre orrhaner og ei røy i fryseren, men må innrømme at tiur hadde vært enda bedre :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...